کتابخانه ای برای همه

کتابخانه ای برای همه

کتابخانه فانتزی
کتابخانه ای برای همه

کتابخانه ای برای همه

کتابخانه فانتزی

کارآموز رنجر - معرفی مجموعه

کارآموز رنجر مجموعه رمان فانتزی ست که توسط نویسنده ی استرالیایی ، جان فلاناگان نوشته شده است . اولین رمان این مجموعه با عنوان ویرانه های گرلان در یکم نوامبر 2004 در استرالیا و سپس در آمریکا در 16 ژوئن 2005 منتشر شد .

از سال 2010 یازده کتاب از این مجموعه در استرالیا و نیوزیلند و دیگر کشورهای زیرمجموعه ی این کشورها منتشر شد . این مجموعه سرگذشت ویل را دنبال می کند . یتیمی که به عنوان یک کارآموز رنجر بکار گرفته شده است . او تلاش می کند قلمرو پادشاهی Araluen را از تهدید مهاجمان ،خائنان و تهدیدها حفظ کند . او در ماجراجویی هایش با مربی ش Halt و بهترین دوستش Horace می پیوندد.

 

جان فلاناگان اعلام کرده است که یک مجموعه ی دوازده جلدی برای این کتاب خواهد نوشت .که شامل یک موخره با عنوان اتفاقات شانزده سال بعد است . که در یکم اکتبر 2013 با عنوان The Royal Ranger (تکاور سلطنتی ) منتشر شده است .

فلاناگان در حال حاضر روی مجموعه ی جدیدی به نام Brotherband که در دنیایی مشابه ، اما کاراکترهایی جدید و اتفاقاتی که این بار در اسکاندیا رخ می دهد کار میکند.

در واقع ،مجموعه ی کارآموز رنجر ، مجموعه ای از 12 داستان کوتاه بود که فلاناگان آنها را برای به خواندن علاقه مند کردن پسرش نوشته بود . ده سال بعد ،فلاناگان دوباره داستان ها را پیدا کرد و تصمیم گرفت آنها را به کتاب تبدیل کند .

کارآموزی

ویل ، درکنار دیگران یتیمی در قلعه ی ردمونت است . در سن 15 سالگی ، یتیمان هر کدام انتظار دارند به عنوان کارآموز یکی از اربابان ملک ردمونت مشغول به کار شوند . یا به کار در مزرعه ها بپردازند .

ویل بعد از قدری فشار و بدگمانی از بابت خودش ، به عنوان یک کارآموز انتخاب شد . کارآموزان نیروی اطلاعاتی و جاسوسان غیررسمی از آرالئون هستند . آنها بر هنر اجرای حرکات نهان و بی سابقه ، استتار کردن ، پرتاب چاقو ، مهارت های جنگ با خنجر و اسلحه ی دوربرد ، به خصوص کمان بلند ، تسلط دارند .

بعد از چند روز که از کار آموز شدن ویل می گذشت ، هالت او را به دیدن اسب خود تاگ برد . همراه با تاگ ، ویل به طور منظم نیاز به کسب مهارتهایی برای گذراندن ارزیابی ش در نشست سالانه ی کارآموزان که گردهمایی نامیده می شد داشت .

اما گردهمایی ، به خاطر شایعاتی که زیردستان Morgarath ایجاد کردند ،وقفه ی کوتاهی یافت . موجوداتی زشت که به مخلوطی از بوزینه و خرس شباهت داشتند که راست روی پاهایشان راه می رفتند و کالکارا نامیده می شدند . با سه قدم همه چیز را از وسط می شکستند . تنها راه دسترسی به لانه ی مورگراث ، از میان کوهستان های بارانی و در شب تیره را می شناختند . 

ویل و هالت به دنبال کالکارا راه افتادند و سرانجام ، ویل مربی خود ،آقای رودنی و بارون آرالد را به وسیله ی پرتاب تیر شعله ور به سمت کالکارا نجات داد .

در کتاب دوم ،پل شعله ور ، وقوع جنگی نزدیک است و ویل ، جیلن و هوراس ، دوستان ویل در مدرسه ی باتل ، سلتی را برای درخواست پشتیبانی می فرستند . اما وقتی آنها می رسند متوجه می شوند که وارگال ها ، هیولاهای خرس گونه ، به مورگراث پیوستند و برای او کار می کنند . نزدیک به تمام مردم را قتل عام کرده اند و بقیه را ربوده اند .

آنها یک دختر آرالئونی به نام اونلین را پیدا کردند . جیلن جلوتر از ویل و هوراس حرکت کرد تا به پادشاه گزارش دهد . در این اثنا سه سوار حدود یک روز پشت سر جیلن به راه افتادند و با وارگال ها برخورد کردند . آنها وارگال ها را تا Fissure دنبال کردند ،گلوگاه عمیقی که به نظر صعب العبور می رسید . کارگران معدن سلتیا ، همگی برای کامل کردن یک پل در سراسر Fissure دستگیر و به کار کشیده شدند . این پل به لشکر مورگراث اجازه ی حمله ی مستقیم به لشکر شاه و از بین بردن نیروهای شاه از پشت سر را می داد . ویل هوراس و اونلین پل را آتش زدند . اما ویل و اونلین در این ماجرا اسیر شدند . هوراس با اسبها برگشت و با جیلن و یک گروه از پیاده نظام هایی که برای نجات اونلین تلاش می کردند ملاقات کرد . اونلین که در حقیقت شاهزاده خانم کاساندرا بود . هوراس آنچه رخ داده بود را به جیلن گفت و آنها به لشکر اصلی ملحق شدند . نبرد با پلی که از بین رفته بود به خوبی پیش می رفت ، و هوراس مورگراث را در مبارزه ای تن به تن ، با استفاده از یک حرکت رنجر که دفاع دو چاقویی نامیده می شد کشت .

ویل و اونلین به عنوان برده گرفته شده و به اسکاندیا برده شدند.کشوری در همسایگی شمال شرق ،یخ زده و پوشیده از جنگل های کاج . که در سراسر دریای آرام در مرز آرالئون کشیده شده بود.ویل مجبور بود در سرمای تند محوطه کار کند .

او خیلی زود به warmweed معتاد شد ، مخدری که به شخص گرما می دهد .

.

نظرات 2 + ارسال نظر
سیروس جمعه 25 دی‌ماه سال 1394 ساعت 02:58 ب.ظ

میشه نسخه انگلیسی کتابارو تا ترجمه بشه بزاری؟

نسخه انگلیسی توی وب های کتاب اصلی هست راستش وقت نمیکنم هم ترجمه و هم زبان اصلی قرار بدم

shaden جمعه 27 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 07:25 ب.ظ

من به شخصه طرفدار وبلاگ شما هستم و از زحماتتون تشکر مد کنم اگر مد شه این رمان رو هم به وبلاگتون اضافه کنید باتشکر

سلام متشکر از لطفتون
چهار جلد از کار آموز رنجر توی زیر مجموعه نویسنده این کتاب جان فلاناگان توی وبلاگ وجود داره
جلد پنجم هم در حال ترجمه هست اگه کامل بشه حتما توی وبلاگ قرار میدم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد